برخی افراد به دلیل دشواری در جذب فالوورها، اقدامات و اهداف خود را در فعالیت های اینستاگرامی خود پشت سر می گذارند. اما افزایش فالوور اینستاگرام کار سختی نیست و کافی است این کار را به صورت مکرر در صفحه خود انجام دهید، در ادامه در مورد موارد زیر صحبت خواهیم کرد.

1. بیوگرافی اینستاگرام خود را بهینه کنید
این اولین نکته مهم در بیو اینستاگرام شماست و می توانید خلاصه ای از برند خود را در آن قرار دهید. اما چه راه بهتری برای استفاده از این پروفایل برای افزایش فالوور اینستاگرام خود دارید؟ در Bio Instagram، می توانید تا 150 کاراکتر تایپ کنید. توصیه می کنیم از کلمات کلیدی در فعالیت های درون صفحه خود استفاده کنید تا نمایه خود را بهینه کنید و فالوورهای خود را در آنجا افزایش دهید. همچنین حتماً تعداد کمی هشتگ موثر را در کنار این جمله قرار دهید و ببینید که چگونه برای زندگی بهتر است که هشتگ های مخصوص برند خود داشته باشید.
 

توجه: توجه کنید سایت های خارجی برای افزایش فالوور اینستاگرام نیز وجود دارند اما هیچ وقت فالوورهای 100 درصد ایرانی به شما نمی دهند و در نتیجه برای شما فالوورهای همیشگی نخواهند داشت در مقابل سایت هایی مثل سایت مای ممبر وجود دارند که فالوورهای کاملا ایرانی و رایگان و دائم به شما ارائه می دهند.

2. با توجه به بینش مطالب را به موقع منتشر کنید
شما می توانید محتوای تولید شده خود را در هر زمان در اینستاگرام منتشر کنید. اما آیا مخاطبین شما هنوز آنلاین هستند و آیا می توانند آن را ببینند؟ قطعا نه. اگر می خواهید از ارسال محتوا برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم در زمانی که مخاطبین شما فعال هستند پست ها و استوری ها را ارسال کنید. در این صورت بیشترین بازخورد را از محتوا برای جذب مخاطب خواهید داشت. می توانید از Insights و ابزارهای دیگر برای تعیین ساعات فعال مخاطبین خود استفاده کنید.
3. به پست کردن در اینستاگرام ادامه دهید
برخی از صفحات آنقدر داستان های فعال دارند که فراموش می کنند آنها را پست کنند. توصیه می کنیم آن را به طور مرتب در صفحه خود پست کنید. تعداد پیام های شما به نوع فعالیت، نوع محتوا و تعداد مخاطبین بستگی دارد. طبق تحقیقات انجام شده، این شرکت اینستاگرام هر هفته 4 پست در صفحه خود منتشر می کند. بنابراین نتیجه می گیریم که مدیریت محتوا تأثیر قابل توجهی بر رشد فالوورهای اینستاگرام و و بسیار فعال دارد.
4. استفاده از الگوریتم اینستاگرام
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که الگوریتم های هوشمند آن مدام در حال تغییر و به روز رسانی هستند. برای افزایش فالوور اینستاگرام و موفقیت در سایر زمینه های اینستاگرام، باید بدانید که الگوریتم چگونه کار می کند. اینستاگرام در الگوریتم خود رتبه بندی صفحات را تغییر می دهد. به عنوان مثال، او در آخرین الگوریتم خود، توجه بیشتری به نشریاتی داشت که برای کاربران جدید بودند و همچنین پیام هایی که علاقه مخاطبانش را برانگیخت. وقتی بتوانید الگوریتم های اینستاگرام مورد علاقه خود را دنبال کنید، اینستاگرام عملکرد شما را بهبود می بخشد و راه های مختلف دیگری را به شما معرفی می کند. این باعث افزایش تعداد مشترکین سایت شما می شود.
5. خلاقیت در استفاده از مطالب متنوع
برخی از صفحات محتوای خود را در قالب داستان و پیام در مرکز منتشر می کنند. اما اگر هیچ خلاقیتی در این پست وجود نداشته باشد، واقعاً بر افزایش مشترکین اینستاگرام شما تأثیر نمی گذارد یا می تواند تأثیر منفی داشته باشد. می دانید، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی شهودی است و زمانی که بینندگان محتوای شما را دوست دارند، تعداد مشترکین اینستاگرام افزایش می یابد. برای این کار باید سعی کنید از هر نوع محتوایی در صفحه استفاده کنید.
به عنوان مثال، علاوه بر اخبار نمایش اسلاید، حتما از اخبار IGTV و حتی حلقه ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که اینستاگرام به دلیل رقابت با تیک تاک به ویدیوهای Rails اهمیت زیادی می دهد.
 
6. با اینفلوئنسرهای فعال و محبوب در ارتباط باشید.
اینفلوئنسر در اینستاگرام کاربری است که فالوورهای زیادی دارد و تاثیر زیادی روی این مخاطب دارد. با استفاده از روش هایی مانند تبلیغات برای اینفلوئنسرها، اشتراک گذاری و همکاری با اینفلوئنسرها، فالوورهای اینستاگرام شما به طور طبیعی رشد خواهند کرد. اما حتما به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که در حوزه فعالیت شما هستند.
در غیر این صورت افزایش فالوور شما هدف قرار نخواهد گرفت. در این روش تبلیغاتی کمپینی با همکاری اینفلوئنسر ایجاد می شود که تمرکز آن بر نمایش وب سایت و فعالیت شماست تا فالوورهایی که به محتوای شما نیاز دارند جذب شوند.
در این مشارکت می توانید محتوا ایجاد کنید و آن را به بازیگران نشان دهید. از آنجایی که افراد قلدر مخاطب زیادی دارند، این روش افزایش فالوور اینستاگرام برای شما مفید است.
 
7. لینک های اینستاگرام در سایر شبکه های اجتماعی
البته شما صفحاتی در شبکه های اجتماعی دیگر دارید که مخاطبان زیادی دارند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مخاطبین دیگر سایت های رسانه های اجتماعی خود را به صفحه اینستاگرام خود هدایت کنید؟ در واقع، برای افزایش فالوور نباید خود را به اینستاگرام محدود کنیم. صفحه اینستاگرام خود را به مخاطبین خود در سایر سایت های اجتماعی معرفی کنید و از آنها بخواهید که شما را دنبال کنند.
همچنین اگر وب سایتی برای کسب و کار خود دارید، توصیه می کنیم صفحه خود را به روش دیگری تبلیغ کنید. می توانید اعضای کانال تلگراف خود را به صفحه اینستاگرام خود اضافه کنید. این رویکرد را می توان به عنوان یک استراتژی بازاریابی رایگان برای افزایش فالوور در نظر گرفت.
8. نتایج صفحه اینستاگرام را آنالیز کنید
البته همه کاربران صفحه اینستاگرام شما در زمان های مختلف فعالیت های متفاوتی انجام می دهند و انتظار نتیجه مثبت دارند. بهترین راه برای تجزیه و تحلیل نتایج فعالیت، استفاده از اینستاگرام است. اینستاگرام اینسایت تجزیه و تحلیل فعالیت ها و تعداد فالوورهای اینستاگرام را به شما نشان می دهد که در بازه های زمانی مختلف کاهش و افزایش می یابد. با استفاده از این اطلاعات می توانید از دلایل کاهش و افزایش تعداد فالوورها، میزان فعالیت فالوورها و علاقه آنها به محتوای خود مطلع شوید. البته رسیدن به نتیجه مطلوب می تواند روند رشد فالوورهای شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.
9. نام و عکس های پروفایل اینستاگرام خود را بهبود بخشید
به طور کلی، بهینه سازی پروفایل اینستاگرام تاثیر زیادی بر سئو سایت شما دارد. هر چه سئوی سایت شما بهتر باشد، بیشتر در نتایج جستجو ظاهر می شود. برای افزایش تعداد فالوور در اینستاگرام با بهینه سازی پروفایل، ابتدا نام کاربری خود را بهینه کنید. می توانید فیلد فعالیت خود را در اینستاگرام جستجو کنید و نام آنها را بررسی کنید. نام های تجاری نمایش داده شده در جستجو واضح و جذاب هستند. از نام تجاری نزدیک به کسب و کار خود استفاده کنید. این می تواند تاثیر مثبتی بر افزایش تعداد فالوور در اینستاگرام و سئو سایت ها داشته باشد.
10. یک تولید کننده محتوای اینستاگرام حرفه ای استخدام کنید
قطعاً فردی که در تولید محتوای ویدیویی تخصص دارد می تواند بهتر از یک کاربر معمولی محتوای اینستاگرام عمل کند. در نتیجه، توصیه می کنیم فردی را استخدام کنید که فقط برای بهبود محتوای صفحه شما محتوا تولید کند. اگر تولید محتوا به خوبی انجام شود، از افزایش تعداد فالوور اینستاگرام و پیشرفت سایر سایت ها در روند تولید خبر می دهد.
 
11. عکس های اینستاگرام با کیفیت و منحصر به فرد
همانطور که می دانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر محتوای ویدئویی است. ما اکنون شما را تشویق می کنیم که برای تولید مواد حرفه ای تولید شده از خود عکس بگیرید. اگر توییت‌های نامناسبی را در توییتر ارسال کنید، ممکن است چندان قابل مشاهده نباشد و مخاطبان شما علاقه‌ای نداشته باشند.
اما اگر عکسی با کیفیت پایین در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید، می تواند بر محتوای پست شما تأثیر بگذارد و ممکن است شما را آزار دهد. می توانید با دوربین موبایل عکاسی کنید، اما از ترفندهای عکس برای ایجاد محتوایی که در صفحه ظاهر می شود استفاده کنید. داشتن یک تصویر جذاب و منحصر به فرد تاثیر مستقیمی در افزایش تعداد مشترکین اینستاگرام دارد.
شما می توانید از نرم افزاهای ویرایش ویدئو مثل inshot استفاده کنید و در سریع ترین حالت ممکن عکس ها و ویدئوهای با کیفیت برای اینستاگرام تولید کنید. 
 
12. هشتگ های پست اینستاگرام خود را به روز کنید
در فصل های قبلی، یاد خواهید گرفت که استفاده از هشتگ برای افزایش فالوور اینستاگرام چقدر موثر است. اما به خاطر داشته باشید که صفحه شما باید هشتگ پست های قبلی خود را تغییر دهد. در واقع پستی که در چند ماه اخیر منتشر شده است بیشترین بازدید را در مورد تداوم فعالیت ها از طریق هشتگ داشته است. اما مهمتر از همه، هشتگ های تکراری همیشه خوب به نظر نمی رسند.
در واقع هشتگ ها با افزایش و کاهش تعداد بازدیدکنندگان تغییر کردند. در نتیجه سعی کنید هشتگ های پربازدید و جایگزین را پیدا کنید و از آنها در کپشن پست های قبلی خود استفاده کنید.
13. ترندهای اینستاگرام چگونه فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهیم
به هر مطلب و موضوعی که در اینستاگرام بسیار پرطرفدار است و در صفحات مختلف منتشر می شود ترند می گویند. آیا می دانستید استفاده از ترند تاثیر مستقیمی بر رشد فالوورهای اینستاگرام دارد؟ چند وقت پیش یکی از ترندهای اینستاگرام اضافه کردن موزیک به ویدیو بود. این محتوا همچنان در اینستاگرام در حال پخش است و کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. همانطور که خورشید اینستاگرام را دنبال می کنید، مردم بیشتر به صفحه اینستاگرام شما علاقه مند می شوند.
14. محتوای مخاطبان مورد علاقه خود را آشکار کنید
اگر در اینستاگرام تازه کار هستید و می‌خواهید به 1000 فالوور اول خود دسترسی پیدا کنید، بسیار مهم است که محتوای مورد نظر مخاطبان خود را ارسال کنید. در واقع برای افزایش فالوور اینستاگرام در ابتدای راه باید علایق مخاطبان خود را بشناسید. اما چگونه برای این موضوع می توانید آمار پست های قبلی خود را بررسی کنید و ببینید چه تعداد لایک و کامنت دریافت کرده اید.
 
15. از خدمات تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید
می توان در نظر گرفت که تبلیغات یکی از معتبرترین و موثرترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام است. اهمیت افزایش فالوور در اینستاگرام این روزها به قدری آشکار است که راه های زیادی برای تبلیغات وجود دارد. در تبلیغاتی که برای صفحه خود بهینه می کنید، سعی کنید بر موضوعات اصلی کسب و کار و کسب و کار خود تأکید کنید. همچنین سعی کنید از بهترین تبلیغات ممکن استفاده کنید. در این صورت می توانید طرفداران زیادی را جذب کنید.
 
16. مسابقه در اینستاگرام
یکی دیگر از راه های افزایش فالوور اینستاگرام استفاده از سیستم مسابقه اینستاگرام است. به این ترتیب یک مسابقه و جوایز برگزار می کنید. به عنوان مثال، شما مسابقه ای را برای اشتراک گذاری پست ها و داستان ها برگزار می کنید. در این مسابقه تماشاگران تشویق می شوند در مسابقه شما حضور پیدا کنند و جوایزی دریافت کنند. در نتیجه، با صفحات شرکت کننده فالوور جذب می کنید.
17. یک علامت آبی برای صفحه اینستاگرام خود بگیرید
اگر یک وبلاگ نویس شناخته شده یا نام مورد علاقه خود در اینستاگرام هستید، فالوورهای زیادی در اینستاگرام برای شما وجود دارد. شما به خاطر همین سایت ها فالوورهای زیادی را از دست می دهید. به طور کلی، هنگام جستجوی وب سایت شما، نام هایی در وب سایت های مشابه مشاهده می شود. بعد صفحه را با شما اشتباه می گیرند و نگاه می کنند. با این حال، اگر یک نماد آبی در اینستاگرام پیدا کنید، هنگام جستجو، فرد سازماندهی‌تری را مشاهده خواهید کرد. این امر تاثیر مستقیم زیادی بر افزایش تعداد فالوورها در اینستاگرام و افزایش اعتماد به نفس شما دارد.
 
18. خرید فالوور ایرانی واقعی و فعال اینستاگرام
یکی دیگر از رایج ترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام که در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، خرید فالوور واقعی ایرانی در اینستاگرام است. در واقع در این روش کاربرانی که می خواهند در یک لحظه فالوور خود را افزایش دهند به تعداد فالوورهای موجود پرداخت می کنند تا تعداد فالوور مورد نظر را خریداری کنند.
 
19. یک دوره آموزشی در اینستاگرام ایجاد کنید
در چند سال گذشته، اینستاگرام به یک بستر عالی برای یادگیری کتاب های درسی مختلف تبدیل شده است. اگر در زمینه خاصی در اینستاگرام فعالیت می کنید، محتوای آموزشی تهیه کنید. چنین مخاطبینی مشتاق شرکت در آموزش و یادگیری در صفحه شما با اطلاعیه دوره خواهند بود. این یکی از بهترین راه ها برای افزایش فالوور اینستاگرام است. زیرا مخاطبان شما در حال افزایش هستند و به راحتی می توانید درآمد کسب کنید. حتی می توانید مقالات آموزشی تهیه و منتشر کنید. بهتر است دوره اول را رایگان ارائه دهید تا شما و صفحه بیشتر مورد توجه قرار بگیرید.
 
20.استفاده از اینفلوئنسرها در استوری
در بخش قبلی، ما اعلامیه هایی را که می توانید در صفحات اینفلوئنسرها انجام دهید، پوشش می دهیم. شما اکنون از اینفلوئنسرها در استوری های خود استفاده می کنید.این  یک روش تبلیغاتی جداگانه برای افزایش فالوور اینستاگرام است. به این ترتیب، باید از اینفلوئنسرها در استوری های ویدیویی خود استفاده کنید.
 
سخن آخر در مورد افزایش فالوور اینستاگرام
با پیشرفت و تغییر الگوریتم اینستاگرام، از اهمیت افزودن فالوور کاسته نخواهد شد. بنابراین همیشه سعی کنید فالوورهای اینستاگرام خود را اضافه کنید. دریغ نکنید که اگر از روش هایی برای افزودن فالوورهای اینستاگرامی که معرفی کرده ایم استفاده می کنید، می توانید تغییر بزرگی در تعداد مخاطبین ایجاد کنید.

برای مطالعه سایر روش ها روی ترفند های اینستاگرام برای افزایش فالوور کلیک کنید